BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

24 October 2010

Banyak nyer fobia ko shidy

Setelah menghantar entry yang merapu dan kurang menyengat sebelum ni maka kali ni aku nak hantar entry yang agak berkualiti la..Mana tau dapat anugerah pape,paling kurang pun belanja Mek D (McD) pun jadi la.hehe

Cerita nyer macam ni..Motorsikal Modenas biru menjadi kenderaan rasmi bagi aku untuk ke kelas setiap hari.Kadang-kadang aku akan terserempak dengan pekerja yang memotong rumput..Bile terjadi macam tu,fobia aku pun datang.Serius cuak tengok orang potong rumput tepi jalan.Fobia aku bersebab..

"Sape lagi hensem,aku ke pokok kat belakang ni??"

Aku ada kenangan buruk pasal benda alah tu..Mase tu aku naik kereta kawan aku untuk pergi 'mengayo'.Sampai kat persimpangan Gangsa lampu pun bertukar merah.Jadi kena la berhenti.Masa tu aku duduk depan sebelah pemandu.Bajet nak usha awek kereta sebelah tapi rupe nyer pasangan Pak Haji dan Mak Haji.Adoi...

MySpace

Lama pulak lampu isyarat tu.Tiba-tiba telinga aku mendengar bunyi berfrekuensi tinggi dekat depan kereta kitorang.."Orang mesin rumput rupenyer"..kata hati aku..Tiba-tiba

DOMMM!!.....

"pe benda tu wei??"aku tanye kawan aku kat sebelah.."Entah,macam kat sebelah kau je".jawab kawan aku..nak kata bunyi pistol,mane aku ada.Pistol air je pun aku main kecik-kecik dulu.Rupe nyer ada batu melantun dari mesin potong rumput dan kena bahagian luar kereta MyVi kawan aku.Serius aku cuak..dah la batu kerikil putih..Aku pandang si pemotong rumput tu.Siamang,pandai dier blah..Buat-buat potong rumput tempat lain..Sure that rock come from him because he looks at us after that sound..

Lampu pun hijau..Kitorang pun berhenti tepi jalan dan tengok kesan batu tu.Nasib baik calar sikit je dan nasib baik kena pintu,kalau kena cermin tempat duduk aku??Kitorang pun teruskan perjalanan sambil menyumpah seranah si siamang yang potong rumput tu..S***,B***,wadafak dan macam-macam lagi menjadi perkataan wajib yang tak lekang dari mulut kitorang masa tu.

MySpace

Kejadian seterusnyer ni banyak kali gak berlaku tapi 1 insiden ni memang buat aku cuak giler babeng.Mase tu aku nak balik sambil menyanyikan lagu Kau Pergi dari Aizat...atas motor bukan ada orang dengar pun.hehe

Aku pun melintasi la sekumpulan pemotong rumput ni..Tiba-tiba visor kat helmet aku berbunyi..Bergoyang gak la aku masa tu.Yela terperanjat..Aku pandang belakang guna side mirror,tak nampak pun bangkai beruk kalau aku langgar tadi..Bila fikir balik mesti batu yang melantun mase diorang potong rumput..

Mula dari masa tu kalau nampak orang potong rumput,mesti aku mengelak ke line tengah..Fobia aku..Nasib baik juga sekarang tak guna mesin yang pakai mata besi..

Masa sekolah rendah ada gak aku dengar orang mati sebab mata pisau ni tercabut dan terpelanting kat orang...Huish!!..

Melaka kan dah maju..sekarang cakap nak jadi negeri teknologi hijau...Daripada mencemarkan alam dengan asap dari mesin tu,kenapa tidak kita guna mesin yang tak payah pun kena tuang minyak bile nak potong rumput..Lebih efektif rase nyer...

"Pesal pandang semacam??tak puas hati jumpa masa final exam la!!"

Ya betul...kita gantikan mesin pemotong rumput dengan lembu...Kalau dah gemuk leh juga makan daging dier.Tol tak?Mesin potong rumput bukan leh makan pun.

"Yahoo..masuk blog shidy..Muuu"

p/s::1) tadi sebut pasal langgar beruk..Takde kena mengena antara beruk hidup kat Zoo Melaka atau pun yang dah mati..Kalau betul pun,cuma kebetulan sahaja..Ceh!!

MySpace

"Blah ar beruk..rase nak tempeleng je muka ko"

        2) Sekarang ni aku tengah tak sihat.Menaip pun atas katil jer..Tapi tak sihat pun panjang gak entry aku kali ni.hehe

3 komen:

Anonymous said...

byk kes pemotomg mesin rumput cabut lari...kite leh jumpe org atasan die mintak ganti rugi tau!!!!!!!

skung dh sehat???????

Si-D said...

dh ok dh..thanx coz follow blog yg x seberape ni..xpandai wat ayat gempak2 la...

kwn 2 ckp xpe...calar cket je pn...

Anonymous said...

adoi nape ckp cmtu!!! blog ni hebat kot!!! same je kite....ok2