BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

19 December 2010

Narnia kali ni agak mengecewakan..

Hari ni tergerak lak aku nak buat 'review' citer Narnia yang terbaru..Aku tak pernah pun buat benda ni sume tapi entah la,mungkin kecewa sangat kot dengan citer ni.Ok ni poster bagi filem 'The Chronicles of Narnia:The Voyage of The Dawn Trader'

Gambar kredit kepada pakcik Wikipedia

Kalau korang nak tau citer ni tanpa keluarkan duit,leh baca kat website Wikipedia(bukan WkiLeaks tau!)..haha

Ok ni sebab nape aku rase kecewa dengan filem tu...Tapi pape pun aku rase citer ni lagi bes dari filem 2 alam..haha

  • Aku gi tengok citer ni hari rabu lepas..bajet dapat student price tapi tak dapat..kena la bayar rm10..adus!...yang lagi tak bes nyer kat situ takleh tengok citer ni 'in 3D'...memang dah start kecewa dah time tu.
  • Kalau korang tengok iklan kat TV bagi movie ni sure terpegun kan??tapi hakikat nyer jalan citer ni tak seperti yang aku harapkan..Aku bajet Naga dalam citer ni akan lawan dengan Aslan...Background time lawan tu ada ombak besau..Giler gempak kan kalau jadi macam tu tapi takde pun sebenar nyer..(patut aku yang tulis novel ni.haha)

Ni Aslan,dier suka makan ikan Tongkol

 *Serius beb aku memang suka tengok Aslan ni..sejak dari sekuel yang 1st dulu...Chomeyl dan giler gempak power dier!!

  • Dalam citer ni,kira kali terakhir la bagi Edmund dengan Lucy datang ke dunia Narnia ni..Sebab diorang dah jadi dewasa(macam citer Peterpan lak!)..Abang dengan kakak diorang tak dapat datang.Lepas ni ganti dengan Eustace...Giler benci dan meluat sungguh aku tengok watak ni...Perangai dia bodoh sombong...Serius aku takleh terima budak Eustace ni lak yang jadi hero bagi filem seterus nyer...kalau korang nak tau Eustace ni la yang kena sumpah menjadi naga tu...haha...dah nampak dah rase kecewa aku mase tu..Rindu giler nak tengok citer yang 1st dulu..

Poster sekuel pertama citer ni

  • Berbanding sekuel sebelum nyer,citer kali ni kebanyakan nyer pasal diorang dalam kapal tu je...Takde lagi scene perang yang libatkan banyak askar macam perang zaman dulu-dulu...Memang agak boring laa sebab pengembaraan diorang just around laut jer...Kan boring nampak air laut sepanjang citer ni..haha
  • Kalau korang pengikut setia citer ni,mesti korang ingat benda ni..2 filem sebelum nyer memang ada kan ketua orang jahat...macam citer 1st dulu yang jadi jahat kalau tak silap aku 'puteri salji'..hehe...tapi bagi citer ni kalau korang nak tau takde pun yang jadi ketua orang jahat...Senang citer diorang lawan asap warna hijau je..hahaha....Mungkin yang mencemaskan masa diorang lawan raksasa ular laut kot!..(ni ke yang paling jahat??).
  • Ending citer ni Aslan cakap kat Edmund dengan Lucy yang diorang leh jumpe Aslan kat dunia sebenar kalau diorang perasan...(aku tak pandai 'translate' dialog Aslan tu)...mungkin ni kot maksud sebenar Aslan:

Adakah ni Aslan??

Saje je letak gambo Proton..huhu

Adakah Aslan pengasas ING??

  • Pape pun bagi aku la citer sekuel Narnia ke-2 la yang paling bes...tengok banyak kali pun tak jemu..Leh nampak betapa power kuasa Aslan tu...tapi sampai sekarang gak aku terfikir,kalau Aslan tu giler kuat,kan senang dier je yang lawan orang jahat tu sumer..haha

Teknik CGI filem ni agak melampau

pesanan siput::

Aku dengar nanti ada sambungan bagi citer 'Pirates of Carribean' bulan 5 tahun depan..tak tahu la...citer Transformers pun same,kuar tahun depan kot?...

Aku nak bela Aslan tuu...hahaha....takpe la kalau nak aku gi lawat sedare dier jela ...kat Zoo Melaka..Hak3

2 komen:

lavender harum wangi said...

aslan adalah harimau malaya.. hahahaha :D

Si-D said...

itu la kesimpulan citer ni yg ak dpt...hak3