BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

03 April 2010

Binatang paling pemalas dan kuat tido...

Pagi-pagi ni aku takde idea la nak sumbat ape dlm blog ni.Rase nk post entry tapi tak tau nak hantar pe.Then tengok jam,eh lame gak aku tidur kali ni.So, pe kata check-check tengok top 5 binatang paling pemalas dan kuat tido kat dunia ni:



1)Koala(hampir 22 jam)



Memang sekali tengok muka bajet comel jek!..tapi korang tau tak koala ni habiskan hampir 22 jam sehari semata-mata untuk tido??perghh pemalas betul...tapi kalu dier ni manusia sure jimat duit poket.Hahaha


2)Sloth(hampir 20 jam)



Aku ingat lagi mase aku sekolah rendah dulu aku ada tengok 1 dokumentari pasal binatang ni kat tv pendidikan di tv2.(mase tu belum masuk dalam astro lagi).Pergh punyer le lembab dier ni bergerak.Aku tengok pun pelik.Bile dier bergerak kat jalan biase kena merangkak,slow-slow.


3)Armadillo(hampir 19 jam)



Hahaha...binatang ni sure mengingatkan aku dengan digimon.Siri ke brape ntah aku pun tak ingat tapi ade digimon yang nama dier armadillomon.


same tak??hahaha

4)Opossum(hampir 19 jam gak)




Binatang ni macam hamster pun ade gak...Ada la kot bau-bau bacang dengan tikus.Dier ni pun tido hampir 19 jam gak tapi tak tau nape leh kalah dengan armadillo.Mungkin dier ni tak tido mati macam armadillo kot.(tido-tido ayam..sesuai ke phrase tu??)


5)Lemur(hampir 16 jam)



Binatang ni termasuk dalam species monyet dan beruk.Dier ni pun aku mula-mula tengok kat tv pendidikan tu.Kalu tak silap dier ade macam bau tertentu kot untuk kenal each other.tak ingat sangat la.Kalu free gi la lawat dier kat zoo.hehe


Ok tu la top 5 binatang paling pemalas kat dunia ni,aku survey-survey kat ternet.Bile difikirkan kita ni manusia pun kadang-kadang pun pemalas gak macam diorang..Malas nak buat kerja yang lecturer bagi dan tido tahap melampau.Tapi ape yang penting kita cuba berubah untuk menjadi diri kita yang lebih baik dari sekarang!..(macam bagi motivasi lak)



p/s:Aku pun slalu gak ponteng kuliah sem ni tapi nasib baik la tak kena surat amaran lg..Fuhh


MySpace




Kucing tak masuk lak top 5..hurm..




0 komen: