BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

21 February 2010

Cara aku belajar bahasa inggeris dulu-dulu

Hari ni aku nak kongsi cara aku belajar bahasa inggeris masa sekolah dulu.Aku takde la pandai sangat bab-bab 'speaking' ni.Muet pun dapat band 3 je.tak puas hati tol!.tapi boleh la kot cerita-cerita.Mana tau ada yang berminat.hehe

Cara utama bagi aku belajar bahasa ni ialah dengan melayan lagu-lagu orang putih.Aku sebenarnya memang suka dengar lagu-lagu ni sambil try untuk nyanyi walaupun suara aku memang tak sedap pun.(Rumate:sorry sebab selalu memekak dalam bilik).

Dengan cara ni aku dapat menyebut perkataan dalam lirik lagu tu dengan baik.Kalau ada lirik lagi baik,boleh cari maksud perkataan dalam lagu tu.Selalunya aku layan semua lagu;tak kisah la keras macam mana pun janji sedap aku dengar.Tapi kalu dah tahap memang expert boleh la layan lagu-lagu rock dan mem'pronoun' lirik lagu tu dengan baik.

Selain tu aku ada gak beli buku tentang benda-benda basic dalam bahasa inggeris ni.Nanti aku pos gambar buku tu.Aku beli masa tingkatan 3 dan memang berbaloi la ada buku tu.Kalu baca senang jer nak faham(bagi aku la).

Kamus pun dah kira macam nyawa la bila belajar english ni.Ingat lagi masa matrix teacher aku suruh aku beli kamus yang tebal dan mahal.Mana ada duit time tu..So,dengan selamba nyer aku pergi kedai MPH kat Mahkota Parade dan beli la kamus.Jenis biase-biase jerk!.Nasib baik dia tak kisah masa tu!

1 komen:

asteroide said...

tp kan sy dah cuba cara tu..time nyanyi @melalak blh plk sebut pkataan eng tu..but time pisent or speak with my fwen ..hurm tak terkeluar rasenye..hahhaa