BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

28 February 2011

Air mineral..tol ker tu?

Wassup makan asap...Assalammualaikum..

Huhu...sekarang ni aku dok kencing online dari KYM...slambe beb dalam kelas tapi sekarang ni waktu rehat la...Boring-boring ni so beranak kan la 1 entry..hua3
Aku dapat idea entri ni bile pandang awek botol air kat sebelah aku..Botol air mineral...Tapi betul ke sumber air mineral dari dalam jamban tanah??

Main rembat je gambo ni

kalu korang baca label kat botol tu,dia ada sebut pasal proses persenyawaan osmosis berbalik...Usha kat wikileaks wikipedia,ni la maksud dier :
Reverse osmosis (RO) is a filtration method that removes many types of large molecules and ions from solutions by applying pressure to the solution when it is on one side of a selective membrane.

Seingat aku la,mase kelas biol biologi spm dulu aku ada belajar pasal membran ni...dengan proses osmosis..tak sangka lak leh apply kat sini.

Tapi ape yang menyakitkan hati ada juga pengilang yang maha bijaksana yang guna air paip kemudian wat proses osmosis ni..Bukan ke air paip tu air yang telah dirawat??

Yang lagi bijak lak,dia wat cara macam kat atas kemudian jual macam air mineral yang betul-betul dari sumber air bawah tanah..Jadi nasihat aku,baik korang baca label tu betul-betul sebelum beli..Yela kalu setakat air paip,baik korang minum je air kat bilik mandi rumah korang.Tol tak??

http://www.emocutez.com
Tol tu shidy..

Ni baru betul-betul air mineral 

5 komen:

Raji and Yeen said...

betul tuh
sebab tu la aku xsuka beli air mineral kt kedai2!!
aku slalu beli pepsi jer =.="

NZ said...

air msk lg sedap..kalu air mineral tu nth rse pe nth

Unknown said...

air mineral minum x puas.. air masak minum kenyang skit..

Anonymous said...

aik. org kate air mineral lg bgus dr air minuman. erkkk~
=.<

saya_arief said...

aku xminum air mineral..
minum air masak je..
;p